torsdag 12 februari 2015

Sjuttiosju

Idag är det ca 77 dagar kvar tills "beräknad" parning.
Det är för långtid för att kunna längta sådär helhjärtat redan nu så jag försöker att dämpa mina känslor.
Dessutom vet man ju inte om tiken börjar löpa, om det blir några valpar eller om de räcker till mig.

Det är många OM det så jag kan inte börja längta redan.

Dessutom har jag och min hjärna fått för oss att uppfödaren inte tycker om oss.
När vi var och hälsade på så blev det lite tokigt.
Vi hade bestämt en dag när vi skulle komma men den dagen så fick jag inte tag i henne.
Men egentligen var det mitt fel för jag letade inte rätt på hennes telefon nr och ringde förrän vi var typ framme. Det kunde jag ju gjort tidigare.
Så ja, jag tänker att hon inte längre tycker om mig och oss och inte kommer låta oss köpa någon valp.
Vi får väl se.

Jag blir lätt ivrig och vill fixa allt nu.
Köpa hundsäng och andra saker man behöver.
Men det får vänta.
Tills jag vet.
Om vi får en valp så kommer jag fira det med att åka till Ullared och köpa saker där.

Denna veckan har Alfons bott här.
Har verkligen fått testa på hur det skulle vara i vardagen med hund och jag gillar det. Jag blir mer strukturerad och jag kommer ut mer.
Jag går upp i tid eftersom han är sådär morgonpigg. Kvart i sex första dagen. Resten av dagarna inte lika tidigt.

Han fick testa att åka bak i vår bil idag.
Han brukar annars sitta i baksätet men det gick ju bra där bak med.
Jag har funderat lite på det där med om det gick att ha en hund bak i bilen för det hade ju underlättat lite. Våran bil är endast 3 dörrars nämligen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!