måndag 16 februari 2015

Vegan?

Igår kollade J och jag på en dokumentär som jag blev tipsad om av Bouvierbaby.
(det är en blogg jag läser om en person som har en jätte gullig hund som hon tränar drag med )

Den handlade om en person som är vegan och genomförde ett projekt, eller vad man ska kalla det, där de fick gå en kurs i att bli veganer för en månad.

Jag kan verkligen rekommendera den och både J och jag känner för att köpa en stuga på landet nu och rädda fabriksdjur och äta veganskt. Till viss del i alla fall.
Om ni vill se dokumentären så kan ni göra det HÄR

Jag vet inte om vi kommer bli helveganer men man kan ju öka på det i alla fall.
I och med att jag är laktosintolerant så är ju sojamjölk, havremjölk, mandelmjölk osv inget negativt direkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!