måndag 11 maj 2015

Farligt för hundar

Det är ju känt att när man är gravid eller fått barn så googlar man massor med saker för att få reda på  vad som är bra och dåligt för bebisen.
Här hemma googlas det med fast i stället för att googla på barngrejer googlas det valp och hundgrejer. 

Saker som har googlats på är bland annat på om valpar ska tugga på tuggben.
Jag tänkte då mest på om  tänderna klarade det. 
Jag kommer sluta ge Mymlan tuggben.
Dels för att de sväller i magen och dels för att jag hittade den här texten. 

Jag tycker alla som har hund borde läsa den.
Nu kanske inte alla ben genomgår den proceduren.
Vad vet jag.
Mymlan kommer säkert äta ett och annat hundben till i sina dar men jag kommer tänka mig för 
och välja andra alternativ i första hand.

Än så länge är lilla damen nöjd med benen jag har gjort. 



2 kommentarer:

  1. Usch, det låter inte alls bra med tuggbenen. Noomie har fått en del tuggben, det har vart praktiskt och bekvämt då hon inte gillat mycket annat. Men tror jag också ska göra uppehåll med det. Naturliga alternativ är ju oftast bäst, även för oss människor. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man trodde ju att hundben var bra för hundarna. Svårt det där med att veta vad saker är gjorda av. Är så mycket skit i allting så man blir helt snurrig

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!