måndag 4 maj 2015

Första dagen med Mymlan

Vi kom hem med Mymlan igår mitt i natten så egentligen är det först idag som vi har haft tid att börja lära känna varandra.
Hon är otroligt glad, charmig och såklart busig. Väldigt väldigt söt också!

Första natten och dagen har gått bra.
Jag är så väldans  imponerad av att hon inte har kissat inne en enda gång.
Hon bajsade i natt men då la hon det på tidningspappret vilket jag tycker är helt otroligt duktigt.
Första dagen hos oss och känns nästan som rumsren.

Hon har ätit och druckit i omgångar och det känns nu som hon börjar acceptera att det är här hon ska bo.

Jag har börjat slappna av och känner inte att jag måste sitta hos henne på golvet hela tiden. Hon gnäller lite ibland om jag gör något annat men efter det så brukar hon antingen lägga sig och bita på ett ben eller sova.

Jag har inte den där "Åååååh" inställningen. Jag tycker om henne och hon är jätte söt och jag är glad att hon är min men jag känner henne inte än. Vi kommer bounda med tiden men jag tvingar inte fram känslorna. Hon och jag får lära oss tillsammans hur vi ska bli bästisar.

Jag har känt och känner mig till och från osäker på mig själv och om jag kommer klara det här men jag tror och hoppas att jag kommer växa med uppgiften. Får jag problem så kommer jag lösa dem. Kan jag inte lösa dem själv så kommer jag be om hjälp.

J är jätte fin med henne och vi fungerar bra i team nu med lilla knodden. Väldigt skönt att ha honom.
Vi kommer väga upp varandra. Även om det är min hund så kommer han göra det bättre för Mymlan genom att hjälpa och stötta mig !

Bild från när vi hämtade Mymlan
Pappa Boris och lilla My bakom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!