söndag 10 maj 2015

Virrvarr

Idag var jag ledsen redan när jag vaknade.
Den här veckan har slitit på mig.
Jag nådde någon slags gräns och letade
rätt på gammal medicin.
Sertralin, utskrivet mot depression.

Jag gillar inte mediciner.
Men det är inte hållbart att må såhär.
Har fortfarande ingen kontakt med psyk så då
får man göra det bästa av det.
Jag har ätit bananer för att jag har läst att det
är något ämne i det som omvandlas till må bra
ämne.
Igår var jag ute och sprang.
Dels för att se hur det gick med astman och
dels för endorfinernas skull.
Jag försöker gå runt och le för att lura hjärnan.

Det går att spekulera i varför jag mår såhär men
jag tror det är många saker.

Jag har ett stort beslut att fatta med.
Då kan det vara bra om jag kan tänka och inte
bara gråter.

2 kommentarer:

  1. <3<3<3
    Vad jobbigt att det krånglar. :( Det kanske blir bättre när valppälsen börjar försvinna, och om din pappa inte hade något emot att dela boende med räkan under den tiden så kanske det kan vara en lösning?
    Choklad är det effektivaste jag provat i matväg, i alla fall kakao, kakaonibs (väldigt stark och bitter smak) eller chokladkaka som har minst 70% kakaohalt.
    Kram och hoppas att det ordnar sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 <3 <3
      Ska testa choklad.
      Gillar ju förvisso inte choklad men som medicin kanske jag kan trycka ner en ruta om dagen :)

      Kram fina du <3

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!