söndag 10 maj 2015

Hunduppdatering

Utöver det jobbiga med astman och den eventuella depressionen så händer det ju många bra saker här hemma med.

Mymlan har nog vant sig vid att vara vid oss så nu börjar vi smått att försöka vänja henne vid allt.
Hon har precis fått vara med om första dammsugningen och det gick bra.
Hon sov ända till den kom in i köket, då låg hon i mitt knä och tittade på medan J dammsög.

Igår fick hon åka till Farmor och Farfar. Där luktade allt så himla spännande och hon sprang runt som en galning.
Tillslut fick jag hålla fast henne och då somnade hon i mina armar.
Hon orkar inte springa runt så länge nämligen utan behöver sova mycket.
Att åka bil var inte jätte kul och hon tjöt nog i fem minuter påvägen dit och ganska 3 minuter på vägen hem.
Hoppas det är övergående :)

Snart ska hon få sitt första bad med.
Hoppas det hjälper för allergin.
Vi vill inte skrämma henne med badet dock så vi tar det lugnt.
Vänjer henne vid badrummet först och främst.

Jag har börjat klippa hennes klor lite grann när hon sover.
Har aldrig klippt klor innan så övar mig :)
Håller också på att pillar på hennes tassar, öron och svans för att hon ska bli van
vid att man gör det. Även tänderna.
Ber även andra att ta i hennes tassar och öron och så.

Vi har bokat valpkurs och jag har skickat in papper till hundregistrering och Svenska Kennel Klubben.
Allt går liksom framåt.

Sen får vi se om det blir alla steg tillbaks eller om vi fortsätter framåt tillsammans :)



Pappa och lilla My <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!