fredag 22 maj 2015

Vi tycker om Bin

Idag är jag galet trött.
Hade en jobbig dag igår och misstänkte det berodde på serotinbrist så innan jag la mig så tog jag en sertralin tablett.
Hoppades att tröttheten skulle liksom hinna försvinna under natten men sådan tur hade jag inte.
Jag är väldigt känslig för mediciner så blir alltid så himla trött av allt.
Aja hoppas jag slipper må dåligt i alla fall.

Många gillar inte insekter men jag önskar att ni i alla fall kunde tycka om bin.
De behövs för att pollinera våra växter så att vi kan få frukter och grönsaker.
Det som de är mest kända för är väl att de gör honung såklart.

I alla fall är bina hotade.
Ni kan läsa mer om det här 

Jag hittade en bild på FB med bilder på blommor som hjälper bina :)
Ska se om jag inte kan odla sådana på balkongen !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!