torsdag 14 maj 2015

Fruktstund

Som jag skrev i förra inlägget så skippar vi hundben som det är nu.
Något att gnaga på behövde ju dock Mymlan.
Så jag skalade en morot och gav henne.
Nyfiket traskade hon fram till den konstiga grönsak jag höll fram till henne. Bet jätte försiktigt i den och tittade på mig.
Är den till mig? såg det ut som hon frågade.
När jag sa varsågod så tog hon den och traskade stolt i väg och och la sig underbordet och gnagde.
Nu vet jag inte hur mycket hon faktiskt äter av den eftersom det blir morotsbitar på golvet där hon legat och gnagt men lite får hon nog i sig i vilket fall och hon verkar tycka om den.
Igår testade jag även att ge henne en bit broccoli. Skar ut småbitar ifrån skaftet på broccolin. Det tyckte hon var jätte gott.
My ska bli en frukt och grönsakshund ;)


Jag har varit lite orolig över att hon inte ätit tillräckligt.
Hon äter ungefär häften av vad det står att hon ska äta på paketet.
Nu är hon ju så liten så tänkte att det inte gjorde något men har hållit koll på hennes vikt.
Sen vi slutade med benen så har hon faktiskt börjat äta lite mer och även gå upp lite snabbare i vikt.
Räkan <3
Från 4,8 kg när vi gjorde första avmaskningen den 4/5
Tilll 5,3 igår 13/5




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!