fredag 15 maj 2015

Första skogsturen

I torsdags fick Mymlan åka bil igen.
Inte jätte uppskattat men hon måste ju lära sig.

Först åkte vi till djurbutiken och införskaffade en sele till lilla damen.
Hade ju köpte en på tradera men det var för liten.
Selen hon fick nu ser asstor ut och jag blir förvånad varje gång hon har
den på sig för att den passar.
Den är ställbar både vid huvudet och magen för att hon ska kunna ha den
så länge som möjligt.
Den är indragen över märket på magen så den är ju lite stor just nu men.

Hon var popis i djurbutiken kan jag lova.
Hon som stod i kassan höll på att dö lite när jag lyfte upp hund i sele och allt på disken
och sa att jag ville ha den här ;)

Sen åkte vi till FoF och hon fick sin första skogstur.
Runt huset men ändock skogstur.



Selen är i märket Rukka.
Hoppas den ska funka bra länge :)
Den har jätte bra reflexer vilket är jätte bra på en svart hund.
Den har en ring bak på ryggen och en fram på bröstet.
Antar att den på bröstet gör att den blir lite VGW (very good walking) sele aktigt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!