onsdag 20 maj 2015

Komplett

Djuret sover på golvet vid mina fötter.
Jag behöver kissa men sitter kvar för vill inte väcka henne.
Ibland skruvar hon nöjt på sig och jag klappar henne på magen.
Hon behöver med snart kissa.
En gång i timmen kissar hon på ett ungefär och nu har hon inte kissat sen kl. 7.40
Hon har sovit så det är därför.

Det är lustigt det där.
J och mitt liv har börjat handla om att få henne att kissa ute.
Att få henne att inte bita sönder oss.
Att få henne att inte tigga.
Att lära henne att åka bil och att kunna vara ensam.
Allt kretsar kring henne och jag är lycklig.
Mitt liv känns mer komplett.
J och jag är ett bättre team nu.
Vi har ett gemensamt "projekt".
Även om det är min hund så hjälps vi ju åt.
Jag försöker att se till att han är fri att göra det han vill för som sagt är det min hund.
Men han hjälper även mig.
Låter mig ta ett bad eller träna.

Under mitt senaste år, och då menar jag inte år som från nyår utan år som i från min ena födelsedag
till den andra, så har jag gjort så otroligt många bra saker.
Mitt liv börjar bli format känns det som.
Jag började jobba och eventuellt kommer den här arbetsträningen leda till en form av special anställning.
Jag tog tag i det där med körkortet och klarade faktiskt av det.
Det kittlas i magen när jag tänker på det för det var många svåra moment för mig.
Inte momenten i sig utan att klara av att utsätta mig för dem.
Jag vågar till och med erkänna för folk att jag är stolt över att jag klarade det.
Körkort är en stor grej för många men för mig var det en enorm grej!
Och jag fixade det.
Jag lyckades också att genomföra hundköpet.
Det var moroten till körkortet men också en sådan där grej som lätt inte blir av pågrund av att den är så stor.

Nog med svammel.
Ett bra år för min del har det varit :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!