söndag 31 maj 2015

Rutiner

Livet med hund har gjort att jag fallit ur mina  rutiner.
Nu är det dock dags att ta tag i dem igen kan jag känna.

Idag ska jag fotas av en fotograf eftersom jag har skrivit en krönika för Jönköpings Posten.
Därför ska luggen klippas och jag ska snygga till mig.
Krönikan handlar om Ann Heberleins dokumentär mina två liv.
Jag har aldrig någonsin skrivit en krönika innan och visste knappt när det var så när
jag blev tillfrågad blev jag ganska osäker.
Det gick bra att skriva och  jag fick hjälp att korrekturläsa.

Jag måste också komma igång med träningen.
Sen My kom hit har jag varit ute och sprungit två gånger tror jag.
Blir inget med beachkroppen här inte ;)
Bryr mig inte om det men vill gärna ha en stark kropp med hyfsat kondis.

Även lägenhetsrutinerna har fallerat.
Vet inte hur många gånger vi har fått tvätta om tvätt för att vi inte hunnit/glömt
att stoppa det i torktumlan. Bra för miljön? Nej.
Så dags att ta tag i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!