onsdag 23 april 2014

16:8

Jag läste om 16:8 dieten och jag tycker den verkar jätte bra.
Jag vet inte om man ska kalla det diet för det verkar mer vara ett sätt
att äta som passar kroppen bättre.

5:2 dieten har väl ingen missat vid det här laget och man kan säga att 16:8 dieten
bygger lite på den.
Man får äta mat 8 timmar av dygnets 24. I mitt fall blir det att jag hoppar över frukosten
vilket jag i princip gjort hela mitt liv ändå. Jag tänker mig att jag ska äta mellan 12 och 20.
Idag blir första dagen så är ju lite spännande.

Utöver det har jag gått runt och slängt en massa godis och sånt som blivit kvar sen påsk.
Jag kommer ändå inte äta det så är onödigt att ha det kvar.
Igår drack jag också upp den sista pepsin. Ska inte köpa hem någon mer pepsi nu är tanken.
Just nu dricker jag fun saft sötad med stevia och den är god så det funkar.
Sen får det bli mer och mer vatten!

Jag kommer även försöka hålla mig lite åt GI hållet för det känns naturligt.
Det kan inte vara bra att äta massa pasta och potatis utan bättre och välja nyttigare alternativ.

Vad tror ni?
Fixar jag det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!