fredag 25 april 2014

Ett litet tips

Jag gissar att alla har haft blåsor i munnen någongång och vet hur ont det kan göra?
När Johan var här fick jag två blåsor jämte varandra och de satt på underläppen, precis vid tänderna.
Eftersom de satt vid tänderna så läkte de inte för varenda gång jag pratade, tuggade eller gjorde en min så skavde de mot tänderna och det gjorde ont.
Igår var den översta blåsan dubbelt så stor som från början och läppen var helt svullen.
Jag fick nog så jag började googla efter medicin som hjälpte mot såna blåsor och till min förvåning så fanns det faktiskt.
Så när jag var på apoteket så köpte jag en förpackning. Den hette oralmedic och var dyr. 149 kr för en förpackning som räcker till två behandlingar.

I förpackningen låg två rosa och två vita topsar.
Först skulle man ta den vita topsen och rengöra själva blåsorna.
Det gick okej. Det är ju inte så skönt att peta på blåsorna men det funkade.
Sen skulle man ta den rosa och bryta av ena änden. Då rann det rosa i röret ut i andra änden.
Detta skulle man hålla mot blåsorna ett tag.
AJAJAJ säger jag bara.
Jag var inte beredd på att det skulle göra så ont.
Medlet tar sönder blåsan tror jag eller nånting och sen lägger den sig som en skyddande hinna över.
Efter man skulle man skölja med vatten och efter det skulle det inte göra ont längre.

För mig gjorde det ont efter och jag sa att det här var det sämsta jag varit med om. Kändes som läppen svullnade upp och var öm MEN efter några minuter så försvann smärtan och nu har jag inte ont alls.
Jag kan prata och le utan att det känns. Om jag håller tungan emot så smakar det "sår" men det gör inte ont.

Så det var faktiskt värt den smärtan för nu kan jag leva som vanligt igen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!