tisdag 29 april 2014

Let's get loud

I brist på folk så tömmer jag ur mig allt här.

Jag vaknade förväntans full idag.
Idag skulle jag få min mobil eller i alla fall inom några dagar.
Idag är realese datumet, det nya. Det första var 14 april. 
Så när jag vaknade tänkte jag för skojs skulle kolla med hjälp av ordernumret 
var mobilen befann sig eller så och såg då att det stod att köpet igår halv tolv hade blivit
makulerat. Jag visste inte vad makulerat men jag insåg snabbt att det inte betydde något bra.
Ringde och kollade med pappa vad det betydde och han bekräftade då mina misstankar.

Så istället för att göra det jag hade tänkt så satte jag mig vid datorn, loggade in på hemsidan där 
jag köpt mobilen och satte mig i kö för att få kontakt med dem.
Hon som svarade kollade upp det och mitt köp hade blivit makulerat och hon undrade om jag ville göra en ny beställning.
Grejen är bara det att de redan har dragit pengarna från mitt konto vilket jag talade om för henne. Jag loggade också in på banken och kollade och jag kom ihåg rätt, där stod det att de i slutet av februari drog pengar från mitt konto.
Då blev hon osäker och jag fick dröja kvar medan hon pratade med deras tekniker.
Det tog ett tag och sen sa hon att förmodligen har banken stoppat köpet eller nånting så jag skulle ringa dem och kolla.
Så jag ringde banken, efter lite trixande så jag kunde bekräfta att jag var jag så kunde hon kolla på mitt konto. Pengarna har dragits och hon kunde även se nåt nummer. Jag vet inte riktigt vad det numret sa mer än att det hade med att de hade tagit pengarna att göra så jag gav det numret till dem som jag köpt mobilen av.

Hon blev osäker igen och kunde inte säga så mycket mer utan skulle ge det till teknikerna som skulle höra av sig inom 48 h. 

Under den här tiden hann jag få ganska mycket ångest. Det är mycket pengar för mig som bara försvunnit.
Och jag får ju nu ingen mobil förrän det här löst sig vilket känns ganska tufft. 

Hon på banken sa att om det inte löser sig så kan man reklamera köpet på banken och då blir det en utredning typ om vart det har gått fel. Om banken jag gjort fel så får jag tillbaks mina pengar men annars kunde hon inte säga så mycket.

Efter allt det här var jag helt slut och ville bara gå och lägga mig igen men istället så tog jag en springtur, vilket faktiskt hjälpte. 

Sen har jag verkligen försökt hålla mig positiv trots att pappa ringde upp mig och var skitsur över det här. Han vill att jag ska ringa upp dem och kräva en mobil och skälla på alla jag kan. Jag funkar inte riktigt så. 

Fick också veta att min morfars cancer var elakartad och att han ska genomgå en stor operation. 

:( 

så ja, idag är lite tungt av olika anledningar.

Glömde bort mitt uppföljningsmöte med fk och arbf. pga det här med så kom fösent till det men det gjorde inget.

Puh, trött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!