fredag 4 april 2014

God morgon fredag!

Det är soligt och det är fredag!
Fina tider känns det som.
Jag har inte tränat så mycket som jag brukar den här
veckan tråkigt nog, bara promenader.
Men idag är ju min sim dag så idag blir det lite träning.
Skönt.

Jag ska snart till jobbet men egentligen vill jag bara stanna hemma.
Det är så mycket jag skulle behöva göra som jag inte hunnit.
Hunnit har jag egentligen men jag har inte gjort det.
Inte orkat.

Även om jag nu mår bättre så är det inte helt stabilt än.
Jag får ångest vågor som får mig att tappa andan lite när som.
Min kontakt person och jag pratade om det.
Hon säger att det är för att jag trycker ner känslor.
Känslor jag inte vågar ge uttryck för.
Blir jag sårad så säger jag inte alltid ifrån.
Jag blir typ aldrig arg heller fast det blir jag kanske egentligen då
bara att jag inte uttrycker det?
Vet inte.
Hur löser man det då?
Hur slutar man trycka undan känslor?
Jag tänker att jag bara borde börja säga när jag känner nånting men jag
är så rädd för att såra nån eller göra någon arg.
Det farligaste i världen.
Tänk om någon inte skulle tycka om mig? Tycka illa om mig. Usch.

Min egen bild av mig är att jag är en hemsk jävla jobbig elak och dum människa.
Men jag vill inte att andra ska tycka det så jag försöker vara snäll.
Jag vill bli älskad.

Innan har jag trängt undan att jag saknar J.
Det gör jag inte längre och nu är det ganska jobbigt att han är borta.
Idag är fredag, fredagsmys.
Kanske tacos?
Men nä, J är inte här så det blir nog inte så.
I bästa fall träffar jag någon kompis eller syrran.

Vad tänker ni på denna fredags morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!