torsdag 24 april 2014

En liten uppdatering

Jag hade egentligen tänkt mig ett videoinlägg eftersom det är lättare att berätta allting då än i text men klockan blev mer än jag tänkt så får bli såhär istället.

Ni kanske undrar hur det går för mig med 16:8?

Det går faktiskt bra. Tror jag.
Just nu är jag hungrig och det känns ju lite oroväckande eftersom jag inte får äta förrän klockan tolv imorgon och ska jobba från 10 - 12 men jag ska ju sova större delen av tiden som jag inte äter så det löser sig nog. 
Lurigt det där med hungern med tycker jag. Den kan komma och gå lite som den vill. 

Jag började ju som sagt igår och igår var det verkligen inga problem.
Jag drack saft fram till klockan tolv och då åt jag en nyttig matlåda jag gjort bestående av lax, qinoua, ärtor och spenat. Sen fikade jag hos en släkting. Är svårt att tacka nej till kakor hos äldra tycker jag. Sen på kvällen åt jag en GI lasagne. Det är nåt med lasagne! Jag älskar lasagne! Inte alla kanske men många. 
På kvällen sen tog jag en joggingrunda och tränade lite rumpa o mage och sen gick jag och la mig. 

Så igår var verkligen inga problem men det var ju första dagen så idag kanske är den riktiga första dagen om ni förstår hur jag tänker? 

Idag gick jag upp runt åtta och istället för att planera mat så började jag dagen med att städa o fixa. Har äntligen gjort rent på balkongen tillexempel. Vid 9 hämtade jag Affe och han har varit här hela dagen.
Jag åt ganska prick tolv och då var jag hungrig men inte så det var jobbigt. Efter det gick jag en promenad med Alfons, ganska stressig sådan. Senare fikade jag hemma hos pappa. En liten chokladbit och cola ( haha den där dumma colan alltså, måste sluta med den ) Sen hemma lagade jag och Anna en vegetarisk GI lasagne som jag åt kanske mellan 7 och halv 8. 
Just nu är jag ju som sagt hungrig men det kanske går över? Tror inte min kropp har hunnit fatta riktigt vad som händer.

En sak som jag har tänkt på är lite svårt dock som är jätte fånigt är att jag när jag inte får äta har svårt att inte stoppa saker i munnen. Det handlar inte om att jag är så hungrig att jag har svårt med det utan att det finns saker överallt. Hittade tablettask godis i min väska och av reflex var jag nära att stoppa en i munnen.
DET ska bli skönt att vänja sig av med. 

Btw så vägde jag mig precis. Jag vägde ca 56. Alltså mer än jag trodde men efter påsk är det kanske inte så förvånande. Jag vill inte gå ner massor i vikt utan mest göra så att träningsresultaten syns! :D 

Spännande att se hur det går imon! 

O&O

Kanske inte den mest charmerande bilden men såhär
såg jag ut förra sommaren.
I juni kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!