söndag 13 april 2014

Jag är mer än min sjukdom

Det tror jag många med en diagnos, vad det än må vara, behöver tänka på.
Jag  tror att alla ser på mig att det är något fel på mig, jag tror att jag inte beter mig som en vanlig människa.
För ett tag sen så sa en person till mig att jag gör bra intryck och att jag inte behöver oroa mig för att träffa folk i jobbsammanhang.
Det förvånade mig för det är inte alls så jag har sett det.
Hur ser ni på er själva? Hur tror ni att andra ser på er?
Och om ni vill hjälpa mig jätte mycket, hur ser ni på mig?

Jag känner att jag verkligen håller på med en resa.
Det är så mycket fint, det finns så mycket inspiration i både människor och annat.
Jag tror att det är värt det även om det är väldigt jobbigt på ett sätt.
Det tar mycket av min energi och det är så mycket annat som faller.
Jag vill ju att det ska bli bra så det får vara värt det och jag ska bli en ett energiknippe igen
som jag var när jag var yngre!
Jag ska minska energi-tjyvarnas makt i mitt liv.

I helgen har jag gjort bra saker!
Jag var på min första möhippa någonsin och jag är så glad att jag gick.
Min första reaktion var att tacka nej = fega ur.
Det var en utmaning för mig av många anledningar.
Bland annat att jag inte alls visste vad som skulle hända, och att jag inte riktigt
kände någon och inte hade någon att gömma mig bakom MEN jag klarade det!
Alla var jätte snälla och jag hade jätte kul och jag blev så himla glad av att se Sara.
Hon är en sån förebild! Allt hon gått igenom och alla svårigheter hon haft oså är hon så sprudlande och GRYM!

Fina Sara som gjorde allt med ett leende!
Saras blogg!

Idag har jag varit på första pysselklubben.
Det är jag som har hållit i det och då är det ju alltid lite mer ansvar och nervöst men det gick jätte bra.
Två stycken fick backa ur i sista sekunden så det var jag, Anna och Tibby.
Vi hade jätte mysigt. Vi satt i  ett hörn och virkade/stickade, fikade och pratade.
Vi körde sanning och konka för att lära känna varandra. Haha!
Måste skaffa ett bättre lära känna varandra spel :)
Någon som har något tips?
Det är förövrigt helt okej att vara med i pysselklubben. Man får göra vad man känner för. Tanken är att träffa folk.
Hör av er om ni vill vara med :)



2 kommentarer:

  1. Jag är så otroligt glad att du var med på möhippan med alla människor som du aldrig träffat tidigare. Är grymt imponerad över att du var med så mycket. Det känns som om vi båda har kommit väldigt långt och klarar mer och mer!
    Hade någon sagt till mig för några år sedan att jag skulle göra allt ja gjort inför bröllopet skulle jag aldrig trott på det.
    Du ska veta att du också är en inspiration. Jag blir så glad varje gång jag läser om alla utmaningar du klarat och jag är tacksam att jag får ta del av dem.

    SvaraRadera
  2. Hade jättegärna varit med på pysselklubben ju synd bara att det är så långt bort :(

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!