söndag 3 augusti 2014

Åt det vegetariska hållet


Jag har tänkt att börja äta mer vegetariskt men vill inte börja kalla mig vegetarian.på grund av lite olika anledningar. Bland annat så vill jag inte krångla till det när jag äter hos någon annan. Det räcker med att vara laktosintolerant och kräsen.
Sen så tror jag att jag kommer ha svårt att bara ändra min kost helt och hållet pang boom så jag tar det lite pöh om pöh.
En annan viktig grej är att jag har och har haft problem med mat och jag vill inte utlösa någon slags ät problematik igen. Det är viktigt att jag har bra matvanor vilket jag i dagsläget inte har.
Därför måste maten vara lätt att göra och eftersom jag inte är så kunnig inom näringslära och vegetarisk kost så får jag mjukstarta lite.

Några tips på recept och saker jag borde tänka på?

Idag har jag ätit snabbpizza gjord på tortillabröd och grönsaker.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!