lördag 16 augusti 2014

Jag har äntligen bestämt mig

För vilken hundras jag kommer att skaffa.
Det har varit svårt att bestämma sig.
Jag vill ha en flexibel hund.
En hund som är aktiv, lättlärd, lydig, stark, uthållig och som även ska vara en gnutta vaktig.

Jag funderade på samojed länge men jag är rädd att jag inte kommer kunna ge den hunden så mycket motion som den behöver. Den är dessutom envis och självständig med mycket jakt.


Jag vill ha en hund som går att ha lös i skog och mark.

Sen har jag funderat på Chow Chow.
Min pappa växte upp med chowchow och det är ju otroligt söta och häftiga med sina blå tungor.
Men de är enmanshundar och har risk för att bli agressiva om man inte lyckas lära dem i tidig ålder.



Jag älskar ju Alfons och skulle gärna ha en personlighet som liknade hans men det går ju inte få på beställning. Därför har jag funderat lite på schnauzer men det har inte känts rätt.



Nu har jag äntligen hittat hunden som jag tror är hunden för mig!

Belgisk Vallhund Groenendael! 



Och HÄR kan ni läsa om rasen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!