tisdag 12 augusti 2014

Oså blev det som det blev

Igår ringde jag till psyk eftersom folk tyckte att jag skulle det. 
Jag hatar att ringa men hon som svarade var tack och lov trevlig.
Hon läste i min journal och tyckte att jag skulle äta abilify vid behov 
= en om dagen till vi skulle höras igen, imorgon. 

Så jag tog en direkt. 
Först blev jag bara väldigt trött men fortfarande klar i huvudet så det kändes
helt okej.  Sen blev min puls fucked up. Typ om jag rörde mig så slog hjärtat väldigt
mycket fortare och jag blev väldigt varm. Så jag fick typ ta mig till sovrummet. 
Ta av mig alla kläder och lägga mig i sängen för att inte svimma. 
Då gick kroppstemperaturen ner igen och jag började frysa. 
Så höll det på så jag fick ringa min syster och be henne köpa mat till mig för jag kunde 
inte stå upp till räckligt länge för att laga mat och definitivt inte för att gå o köpa mat själv.
Min aptit blev lika med noll och jag mådde illa typ hela tiden men magen sa att den var hungrig. 

På kvällen kom jag på att det var ju det här som gjorde att jag fick sluta med medicinen. 
Jag fick sluta abrupt för det var inte bra att jag fick feber av den. 
Det borde jag ju så klart kommit ihåg men som sagt jag mådde inte så bra och då är det inte så lätt 
att ha allt i huvudet. 
Däremot tycker jag det borde stått i min journal eftersom de testat den två gånger innan och samma 
sak har hänt två gånger. 

Jag kommer så klart inte äta medicinen idag men jag känner mig fortfarande konstig. 
Stod och diskade och plötsligt går pulsen upp och jag blir jätte varm och måste skynda mig 
till en stol för att inte svimma.

Så nu äter jag ett äpple och dricker cola för att liksom utesluta att det beror på det. 

Jag är så att säga inget fan av mediciner och det här gjorde ju inte saken bättre.
Jag kör på envishet i fortsättningen. 


1 kommentar:

  1. Usch så obehagligt, har också ätit den och jag fick extremt ont i huvudet av den.. Du kanske ska skriva upp biverkningarna du får på förpackningen så kommer du ihåg det nästa gång? :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!