måndag 26 augusti 2013

Här kokas det

Jag har ju börjat jobba på secondhand och där hittade jag en Saft maja.
För er som inte vet vad det är så är det en jätte stor gryta i olika delar som man ångkokar bär i så att det blir saft.
Jag har nu kokat saft två gånger. Väldigt små satser eftersom jag bara har en glasflaska att hälla saften i när den är klar.
I och med att jag aldrig kokat saft innan så har jag inte haft en aning om hur man gör men nu har jag börjat lära mig.
Kul är det i alla fall.

Annars virkar jag massor just nu.
Mycket baby mössor och en del spetsar.

Jag har en del ideér / Projekt pågång.
Vill vill vill, massor!
En sak får vara hemlig men jag kan berätta att jag funderar på att återuppta virklighet. Min virkblogg.
Eller rättare sagt så ska jag ta upp den men den kommer inte alls vara sig lik.
Det konceptet jag hade då funkade inte för mig.
Jag virkade o virkade o beställningarna bara trillade in.
Okej, det var en överdrift men summan av kardemumman var att virkningen blev ett måste, något tråkigt.
Nu kommer jag inte ta beställningar.
Man kan köpa det jag gjort som redan är klart och då ligger det ute på sidan.
Vi får se hur det går men så är det tänkt :)

Vad tror ni?

Just det!

Här hittar du den nya bloggen Onken Virkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!