torsdag 8 augusti 2013

Jag har tid

Idag ska jag göra massor med saker.
Kanske för mycket saker?
Det orkar jag dock inte fundera på så jag struntar i det.

Jag gick upp klockan 7.
Flög upp snarare.
Kom på att vi hade tvättid och Johan behövde Verkligen
rena kläder.
Han jobbar ju så det blev mitt ansvar.
Inte så att han krävde det, inte alls.
Han skulle aldrig, han är snäll.
Det var jag.
Jag som krävde det.
Jag vill ge lite tillbaks liksom.
Och oj vad jag tvättade.
Hann med all tvätt plus att jag blekte all vittvätt
och lyckades få bort fläckarna på din vita
badrumsmattan.






 Snart är det dags för mitt besök på museet.
Jag ska göra allt för att det ska gå som tänkt.
Jag ska inte fly i panik.
Så är det, så har jag bestämt.
Jag ska klara det.

Sen ska jag hem, städa. Packa.
Och efter det ska jag göra mig redo
för en AW med Johan och hans jobbarkompisar.
Spännande och nervöst.
Men jag klarar det.
För jag har bestämt så.

Så hur ser eran dag ut?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!