fredag 2 augusti 2013

Hiv/Aids

Igår såg jag en dokumentär om när "smittan" kom till Sverige.
Den var jätte intressant, så intressant att jag kände att jag ville tipsa om den.
Efter jag sett den så letade jag bloggar om personer som var HIV smittade och
jag trodde väl inte jag skulle hitta någon men det gjorde jag.
Den bloggen tänker jag med tipsa om!



Ett fel jag gjorde var att bildgoogla symtom på AIDS.
Gör  inte det, i alla fall inte om ni är lätt äcklade.

Efter jag sett dokumentären tänkte jag lite och jag fick känslan av
att dagens AIDS är psykisk ohälsa.
Psykisk ohälsa blir inte lika "stort" bland det "vanliga" folket i och med
att vi inte smittar. Vi drabbar inte andra på samma sätt.
Är man inte sjuk själv eller har någon anhörig som är sjuk så kan man
blunda för problemet.

Här är länk till dokumentären!
Här är länk till bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!