tisdag 20 augusti 2013

Höst mys

Sommaren är väl kanske inte helt slut men ändå känns det för mig som att hösten är på väg.
Redan när jag kom hem från Uppsala kändes det så.
Alla pratade om att börja jobba/plugga igen och värmen kändes bortblåst.
Jätte konstigt att ena dagen vara i ett varmt somrigt Uppsala och nästa vakna upp i Jönköping som kändes som om de gjorde sig redo för höstskruden.
Det gör mig ingenting även om jag inte kan påstå att jag längtar efter slask.
Jag fick ganska snabbt nog på de ljusa våriga/somriga gardinerna och kuddarna osv som lägenheten varit inredd med så när Jessica var på ikea och jag hittade en rislampa som jag föll för kunde jag inte låta bli att skaffa den och göra om lite i köket.

En annan sak som jag börjat med som jag tror hör till det kallare halvåret är att jag börjat virka igen och blivit besatt av tv serier.
De hör lite ihop, virkning och svenska tv serier / filmer.
Just nu håller jag på med en babyfilt i mormorsruts teknik.
Jag har virkat ganska konstant så fort jag haft en ledig stund, vilket är ganska ofta.
Samtidigt har jag kollat på skilda världar. Tror jag hunnit med kanske 40 avsnitt.
För några avsnitt sen dog en av mina favorit karaktärer.
Vill inte avslöja för mycket ifall någon skulle kolla på Skilda världar men om man ändå är nyfiken på vem som var min favorit karaktär så kan jag säga att personen dog i en brand.
Har ni inte sett serien och inte vill se den men ändå vill veta får ni Googla ;)

En bild på en liten bit av babyfilten :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!