onsdag 7 augusti 2013

Ibland

Jag har blivit säkrare i Uppsala nu.
Vägen till Johans jobb och till stan är utforskad.
Ytligt i alla fall.
Och jag kan kan faktiskt tänka mig att lära mig mer
om Uppsala. Lite mer på djupet liksom.

I morgon ska jag på medicinhistoriska museet.
Det ni!
Jag ska gå dit själv för har ingen att gå med.
Johan jobbar för det första och för det andra vill han
inte ens gå.
Så jag går själv.
Jag hoppas jag klarar av att gå där själv.
Att jag låter mig vara intresserad och inte bli stressad,
nervös och panikslagen så att jag flyr.

Jag har fått en ny besatthet.
Det började med att jag åt min vid behovsmedicin.
Dagen efter hade jag någon form av abstinens liknande
besvär. Seghet i huvudet mest.
Kände hela tiden ett behov efter något.
Jag hade ätit så var inte det.
Jag drack pepsi men det hjälpte inte.
Men så kom jag på de, de där godisarna.
Och nu kan jag inte sluta äta dem.
:)

Fast när jag kommer hem, då börjar nyttigheterna igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!