tisdag 1 oktober 2013

Dålig karaktär

Eventuellt kan man anse att jag har det, ja.
Jag har nämligen redan gjort om min sockerfria vecka till att
jag inte får dricka pepsi på vardagarna om det inte är något speciellt.
Idag gjorde jag om det ännu mer.
Efter att ha varit och simmat så var jag så hungrig så jag höll på att
svimma och då blev det en pepsi max och en kex choklad.

Nu kan jag ju välja att se det som att jag har misslyckats, vilket jag på sätt och vis
har, men jag väljer att istället att fundera på vad själva grund idén till den
sockerfria månaden var och jag kom fram till att det inte var att jag absolut inte
fick äta socker under en månad. Nej, det jag ville uppnå var att minska ner
pepsi drickande och kanske kunna få en mer normal relation till de.
Och det har jag faktiskt inte misslyckats med.
Jag har inte druckit Pepsi konstant nu när jag varit hemma och
jag har inte vräkt i mig sötsaker eller kanelbullar vilket jag..inte brukar men det händer.

Nog om det, jag gör som jag känner är bäst helt enkelt.

Jag håller just nu på med något spännande.
Jag gör eget kebabkött.
Från början, helt från början.
Nästan.
Jag har malt kyckling till kycklingfärs, gjort en kryddblandning
och haft köttet i ugnen i två timmar så snart är det klart.
Om ni vill testa så hittar ni receptet HÄR
Jag önskar jag kunde säga att det kommer bli skitgott och att ni
absolut borde testa men jag vet ju faktiskt inte än hur det kommer smaka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!