onsdag 2 oktober 2013

Ett virrvarr av löv

Jag gillar såna ord.
Som virrvarr och virvlar.
Nackdelen med de orden är att jag inte kan säga dem.
Jag har faktiskt funderat på att byta namn till Saga.
Vad skulle ni säga om det?
Eller Zaga blir det ju då.
Det är några stycken som tycker jag säger Zaga när jag säger
Zara. Lite jobbigt det där att det ska kännas lite krångligt varje
gång jag säger mitt namn.
Förstår ni?

Idag har jag jobbat.
Så höll jag på att skriva men det är inte helt sant för idag har
jag gjort tusen saker. Nästan. Som lite mani kanske?
Jag har bakat, tvättat, bäddat, skrivit upp virkbeskrivning på kotten, övningskört, varit social med pappa, virkat, gjort en virkbeskrivning, jobbat, varit social med Ln och Niklas m.m.

Jag köpte fina saker idag på jobbet i alla fall. För under hundra lappen.
Här är sakerna jag köpte :

Det mest spektakulära är nog denna te kopp.
Underbar är den och jag köpte den mest till min syster egentligen men
hon jublade inte när hon fick den så jag ska minsann dricka pepsi max i den snart!
10 kr

Om jag kan få för många virkböcker?
Nej skulle inte tro det!
Det gör absolut inget att de är gamla,
jag tycker om dem ändå.
2 kr

Allmänt bra att ha bok när man har tråkigt.
Tror jag i alla fall.
5  kr

Jag köpte för ett tag sen en liten vävstol på mitt jobb.
Dumt nog kan jag typ ingenting.
Eller jag kan väva jag kan bara inte allt det där som behövs innan.
Idag hittade jag denna bok som verkar skittråkig men som kanske
kan rädda mig?
Veronica HJÄÄÄÄLP! ;)
5 kr

Massor med bomullsgarn som jag virkar disktrasor av.
10 kr

Inte jätte fin men inte heller jätte ful liten väska som
jag tänkte att jag ska ha när jag går på krogen = typ aldrig.
Den är perfekt till det för den har plats för några kort och är stor nog
för min mobil.
30 kr

2 kommentarer:

  1. Jag är nog inte mycket till hjälp med vävningen. Det enda jag var delaktig i, förutom själva vävandet, var att skeda trådarna efter solvningen. Själva upplägget med varpen vet jag ingenting om tyvärr, och jag antar att det var det du behövde hjälp med? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis :) Jag får be mormor om hjälp :) Tack ändå :)

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!