tisdag 8 oktober 2013

Rönnbär


Igår.
Den berömda käftsmällen.

Idag.
Rönnbär och Zombiemood.

Hela min dag har nästan kretsat kring rönnbär.
I början att få tag i dem.
Sen att rensa dem.
Sen att koka dem.
Sen att låta dem rinna av.
Nu att koka saften med socker.
Sen att se om det kan bli gelé av alltihop. 

Manin har lagt sig och jag sjönk, som ett skepp.
En liten utlösande grej och idag har jag nästan inte överlevt.
Jag har varit så desperat hela dagen.
Men jag har skött mig.
Nästan i alla fall.
Jag har hällt i mig pepsi men seriöst finns det allvarligare saker just nu, okej? 
Överleva är ett exempel?
Jag drog en kniv mot armen innan.
Den var slö, ack så slö.
Lämnade inte ett spår så oroa er inte.

I morgon ska jag börja med medicinen igen.
Det blir andra försöket denna månaden.
Biverkningarna gjorde att jag sluta sist.
Om jag fick samma biverkning igen skulle jag
dock ringa Pronto. 

I morgon ska jag egentligen jobba men mår jag som idag så går det inte.
Jag är väldigt ensam i mitt mående just nu.
Ingen vet eller har tid.
Inte ens prinsen.
Han har nog med sitt så jag får inte plats.
Jag vill bara fly här ifrån.
Men istället kokar jag gelé och låtsas vara som vanligt
fast jag klarar inte av att le så man borde kanske se?

Nu är jag för rak.
Puss och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!