måndag 20 april 2015

Helgen

En liten video min mobil har satt ihop om helgen: 




Vi har nu varit och träffat valparna. De är urgulliga, såklart! 
Uppfödaren bodde på en gård med hästar och massor med hundar.
På gården fanns två hus så vi fick ett eget hus att bo i.
Huset värmdes upp med vedeldning. Mysigt men vi är ju totalt okunniga men det löste sig. 
Efter att ha träffat alla åtta valpar fick vi ta med oss de fyra tikarna in i huset där vi skulle bo.
På så sätt hade vi tid att lära känna dem lite. Det tyckte vi var jätte bra. Känns inte som uppfödare brukar ha det så? 

Efter att uppfödaren var klar med sina sysslor på gården så kom hon in till oss. Vi kollade efter varg, fotade valparna och gav dem avmaskningsmedel. 
Sen bar vi in dem i ett rum i huset där vi sov och där fick de vara under natten.
Både J och jag var helt slut när vi gick o la oss och mitt bekymmer för att inte kunna sova hade jag inte behövt bry mig om. Sov som en stock. Vaknade klockan sex av att Balto, en vakt hund på gården skällde. 

På morgonen var vi ensamma med valparna igen. Då testade vi dem lite. Såg hur de reagerade på olika saker och funderade över vilken vi trodde skulle passa oss bäst. 
Vi var väldigt eniga. Två favoriter. 

Man fick dock inte välja valp. Man fick säga i vilken ordning man tyckte om dem oså skulle hon ha det i åtanke. 

Förmodligen blir det alltså valp.
Måste bara fundera lite till. 
Så stort beslut och just nu känner jag mig lite ställd. 
Klarar jag det ansvaret det innebär? 
Kommer jag orka med alla utmaningar och vill jag verkligen det här? 

Många frågor.
Magkänslan är tyst.
Det är den som brukar få styra annars. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!