fredag 17 april 2015

Sjunker in

Det har börjat sjunka in att vi ska bli med valp.
Jag tror dock inte man kan fatta det helt förrän man är där dock, eller rättare sagt, förrän valpen är hemma.
Det finns en plan nu i alla fall och det är skönt.
Jag märker att jag jobbar framåt.

Jag får dock fortfarande "Herregud, kommer jag klara det?" tankar.
Det är klart att det är lättare att inte skaffa hund. Att fortsätta leva som jag gör nu.
Men då utvecklas jag inte.
Det kommer säkert vara skit tufft och besvärligt ibland men det får jag lösa.

Jag har velat ha hund så pass länge och jag ser mig själv som en hundmänniska.
Ibland gäller det att våga ta chansen trots att det är ett stort och svårt beslut.

I morgon åker vi till uppfödaren och hälsa på.
I elverum. Uppfödaren har en häst gård så vi ska sova över och bo i gäststugan.
Det ska bli kul men lite nervöst. Det är en utmaning för mig med sådana här saker.
Men det är bra med utmaningar. Det är så man utvecklas.
Jag har ju många verktyg att ta till om det skulle vara något och dessutom min bästa vän med mig.
Så det blir nog bra.

När vi kommit hem på söndag ska vi bjuda pappa, Ln och N på middag.
De kommer få lösa ett korsord jag har gjort ( tog tre timmar att göra ^^ )
När de löser det så avslöjas en mening, " Vi ska skaffa valp "
Så får vi se om pappa fattar.


Vi får se hur reaktionen blir. Min erfarenhet säger att det kommer bli sura miner men jag har ju systeryster och sådär som hjälper mig. Korsordet tror jag kan lätta upp själva grejen med. Att det inte blir så stelt.

Efter vi har varit i Elverum och kollat på valparna så känns det som vi kommer bestämma oss och då blir det dags att ta tag i allt praktiskt. Fixa försäkringspapper, ssk registrering m.m.
Sen borde jag köpa en del grejer till. Har gjort en lista:


  • Hundsäng
  • Valpschampo
  • Klotång
  • Kam, borste och karda
  • Hundhanddukar
  • Bajspåsar
  • Kompostgaller / babygrind
  • Valpfoderpaket
  • Massagevante*
  • Gummileksaker
  • Mjukt hundgodis*
  • Bilskydd*
* Saker som kan vara bra att ha men inte är något måste

Jag budar på en sele med koppel på tradera som jag hoppas jag vinner. Hade varit perfekt. 


Visst är den fin? 

Jag har lärt känna en som har köpt hundar av den uppfödaren jag ska till, på FB. 
Hon lägger upp så otroligt mycket fina bilder på sina hundar och det är så som hon lever med sina hundar som jag har tänkt mig lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!