måndag 6 april 2015

Hönapöna

Förra Söndagen så kom jag igång med lite träning igen. Utöver promenaderna.
Jag åkte iväg och sprang. Klockan var 7 - 8 tror jag så det var mörkt ute och jag
sprang i skogen. Det var ganska läskigt. Konstigt det där med att man känner
sig rädd när man är ute själv när det är mörkt.
Det kan ju såklart ligga någon dumming i buskarna men det är väl mer troligt att
de ligger i buskarna i stan än där uppe ute i ingenting.

Såhär har ser min träningslogg ut från förra veckan. Jag har sprungit varannan dag. Första gången sprang jag två kilometer och de andra gångerna sprang jag 4.
J har sagt att för att komma med i militären så ska man springa en kilometer på 5 minuter. Just nu ligger mitt medelvärde på ca 6.30. Inte så att jag vill göra lumpen men det är bra att ha något att sträva emot.

Det är skönt att vara ingång igen och det är skönt att min kondition inte var så dålig som jag trodde att den var utan att jag faktiskt klarar av att röra på mig.

Så det är jag väldigt glad för.

En annan grej som gör mig glad är Js familj. Vi var uppe där i lördags och åt. Det var jätte trevligt och mysigt. Vi fick påskägg och jag blir alltid så rörd när jag får ett ägg precis som J och som de verkligen lagt ner tid och omsorg i.
Jag känner mig verkligen som en del av familjen och jag kan inte beskriva hur det känns men det känns i alla fall så otroligt fint!

Hoppas ni har haft en bra påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!