fredag 24 april 2015

Jakten

>> Finns hund- vlogg bland flikarna nu där jag pratar om planering kring hund <<

Igår träffade jag en vän på Ikea. Hon och jag var klasskompisar när jag / vi läste till undersköterska.
Hon har fått barn så vi lever ganska olika liv och därför har det blivit att vi inte träffats så mycket.

Anledningen till att vi möttes på Ikea var för det är smidigast för henne att vara där när man ska luncha eftersom en 1,5 åring inte har det bästa bordskicket ;)

Vi kollade runt lite och jag drömde lite om att köpa ny soffa och några färgglada fåtöljer.
Spara, spara, spara.

Men framför allt kollade jag saker till hunden, såklart. Vad annars just nu liksom?

Jag tänker att jag skulle vilja ha mer förvaring när hunden kommer. Så kollade på olika lösningar till det.
Tittade främst på smala byråar för då  kan jag kanske ha den under hatthyllan i hallen .
Många av de billiga var inte snygga och tvärt om.
Men så av en slump hittade jag en som det nog får bli. Ska kollar lite på secondhand osånt först innan jag köper en ny. Den kostade under tusenlappen vilket jag tyckte var bra och sen så tycker jag den var hyfsat snygg.

Något fick jag faktiskt med mig hem. Nämligen två filtar. Det är Ikeas billigaste så den kostar 9 kr styck. Perfekt valpbädd i början. Bara att tvätta om den blir nerkissad eller så. Inte gör det heller något om små vassa tänder biter sönder den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!