onsdag 29 april 2015

Helt tvärtom

Sista dagarna nu innan allt ändras.
Jag blir till och från överväldigad av allt som behöver fixas.
Nu kommer folk till mig och säger, "du har väl inte glömt det här?"
Och då får jag en klump i magen för även om jag har fixat det så
känns det som jag måste dubbelkolla det tre dagar till.

Igår var jag och växlade till mig de norska pengarna.
Pappa skrämde upp mig och sa att det tog flera dagar för banken
att växla så mycket pengar men det gick bra.

Hon på banken frågade vad som hände i Norge eftersom jag växlade
så pass mycket pengar.

Idag ska jag teckna försäkringen.
Det känns väldigt svårt just nu. Innan hade jag bestämt mig men så
pratade jag med pappa så har fått tänka om lite.
Så måste räkna en gång till och kolla så jag tänker rätt.

På kontraktet till hunden så står det att vi måste ställa ut två gånger innan 3 års
ålder. Jag har pratat med uppfödaren om det för det känns inte som min grej.
Hon sa att jag inte behöver det. Jag hade ändå inte valt den snyggaste valpen hon
sett. Men det står ju där på kontraktet i alla fall.
Jag hoppas vi kan stryka det. Annars kan jag ju bli tvungen att ställa ut ändå.
Pappa lugnade mig lite i alla fall och sa att i så fall så fixar vi det, han hjälper mig.
Väldigt skönt att höra för igår fick allt mig att gråta. Det var liksom för mycket att ha
koll på och oroa sig för.

Nu ska jag göra en lista till.
Gjort tusen men det är så rörigt så jag får inte ihop det så måste göra en ny.

O&O
Jag och Knodden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!