söndag 12 april 2015

Ur balans


Jag håller till mycket ute i skogen nu. Så som jag så ofta gör när det blir lite för mycket. Idag är absolut sista dagen i huset där jag växte upp. Om en timme så får vi aldrig mer gå in där igen, förmodligen.
Idag känns det lite jobbigt. Helt okej ändå men lite ... seperationsångest?
Men mina minnen har jag i huvudet.
Jag tror på sätt och viss att det kommer vara ganska skönt att släppa taget med, när det väl är över och det har sjunkit in.

Huset ( som jag ser som en person ) kommer i och med det här få nya möjligheter. Huset förtjänar det. Det har potential som vi inte har utnyttjat. Det dog nog ut lite då när mamma dog. Drömmarna och orken gick i kras. Nu får huset möjlighet att leva upp till nya drömmar och möjligheter och de där glada dagarna och minnerna kan bli fler.

Jag tycker det ska bli skönt att släppa huset i tankarna med för behöver hinna tänka på det här med hund.Jag har hela tiden tänkt mig en sommarvalp. Alltså att jag ska vara ledig på sommaren och ta hand om valptiden. Ingen av tikarna har börjat löpa än så nu lutar det mer och mer åt september och då är det ju höst egentligen?
Det var ju kanske inte så bra. Fast det funkar ju? Men jag får ju tänka om och planera om en del.

Det finns en hund som ska ha valpar tidigare, som man får hämta i Maj. Jag funderar på om det kan vara ett alternativ. För det går ihop bättre med det jag redan hade planerat. Nästan i alla fall.
Nackdelen med de hundarna är att deras matte och husse är norska så valparna är registrearade i norska kennelklubben. Jag vet inte vad det innebär så det försöker jag kolla upp nu.

Rörigt i mitt huvud.
En sak i taget.
En tanke i taget.
Trassla ut och hitta lösning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!