måndag 22 juni 2015

Bästa och Sämsta hundgrejerna

Tänkte göra en liten lista över otroligt bra och nödvändiga saker jag har köpt till My och saker som för oss har varit ganska värdelösa.


3 Bästa sakerna: 


Bilskydd

När jag tänker på bra hundgrejer så är det speciellt det som kommer upp i mitt huvud först. . Jag köpte det på ÖoB innan vi åkte och hämta My. Vi skulle åka i pappas bil och jag visste inte hur det skulle bli på resan hem. Jag trodde kanske inte då att jag skulle ha så himla mycket nytta av det sen men vi använder det varje gång vi åker bil och tyvärr har My en tendens att bli åksjuk så det har räddat oss många gånger.

Såhär ser själva skyddet ut.
Vårat har lite spexiare mönster en det på bilden

Hundkurs

Nu är ju inte det en fysisk grej som man köper på det sättet men ändock så känner jag att det var en bra grej. Man får träffa andra hundägare, andra valpar och man får tips och råd på hur man ska träna. 
Tror det är bra att bli påmind så man inte slutar träna sin valp. Dessutom tror jag det är väldigt bra för hundarna med! 



Sele

Jag köpte en sele till My när hon var ganska liten. Tror jag skrev om det. I butiken bad jag om hjälp eftersom jag behövde en som gick att ha ett längre tag i och med att My växer som sjutton. Nu använder jag nästa bara selen efter att jag läste att det inte är så bra för hundars halsar med halsband. 
Den vi köpte är super för den är ställbar både runt midjan och vid halsen. 


3 Sämsta sakerna: 

Bitterspray

Jag köpte en spray som ska smaka så bittert att hundar inte vill bita slicka eller smaka på det som man har sprayat på. Jag sprayade på kopplet och skosnören för hon vill gärna bita i dem. Dessvärre brydde hon sig inte om det alls utan fortsatte precis som vanligt. Kanske funkar för andra hundar men inte för oss :) 

Inte samma märke som vår

Massagevante

Jag fick tipset av en i en djurbutik att köpa en massagevante. Den skulle fungera ungefär som en borste men vara behagligare för hunden. Den skulle också vara bra när hunden fällde. För oss har den varit totalt onödig. Vi kör på en karda. Hon älskar inte att bli borstad men det funkar. Massagegrejen kammade inte igenom pälsen så bra och hon verkar inte tycka bättre om den än om kardan. 


Valpryggsäck/väska

Jag köpte en begagnad hundväska på hjul som man även kunde ha som ryggsäck. Den var tänkt att ha att bära runt valpen / hunden i när man var ute och gick. Jag chansade lite när jag köpte den och tänkte att om den funkar så funkar den. Vi testade den bara ett fåtal gånger och vi hade inget behov för den. Vi bar henne hellre i famnen för vi bar henne ändå inte så långt. Däremot om man har en liten hund och kan vänja den vid det under en längre tid så kanske den är bra. Nu har My vuxit ur den

Lite missvisande att det sitter en kanin i på bilden men ja ni fattar grejen ;) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!