söndag 14 juni 2015

Kabam mobil

Igår när jag vaknade hade min mobil gått sönder.
Om jag ska vara ärlig så fattar jag inte själv  hur.
Det är en spricka över hela skärmen och den gör att
pekskärmen inte går att använda...alls.
Det går inte stänga av larmet på mobilen så det går
ca va 20 minut och är igång i 5 minuter.
Det går inte heller stänga av mobilen, tror mig jag har försökt ;)

Så det är bara att lämna in den på lagning.
Men vad jag har läst mig till så kommer det kosta runt
2000 kr.
På tele2 ville de inte ge mig någon prisuppskattning på vad
det kommer kunna kosta men om de tittar på mobilen
så kommer det kosta 379 kr.

Snark. Jag som har så mycket pengar.
Jag vet inte om det är värt att lägga så mycket pengar på en mobil
utan garantier som är över ett år gammal.

När jag köpte den kunde man få en garanti men min pappa sa till mig
att hemförsäkringen täcker så att det  var onödigt.
Nu kollade jag om försäkringen täckte och det gjorde den INTE.
Så det är ett tips att kolla om eran försäkring täcker för sådant.

Jag funderar därför på att köpa en ny.
Inte så att det blir  billigare, precis tvärt om egentligen,
Men då kan man få försäkringar osv.
I så fall blir det efterföljaren till min så det kommer inte vara jätte stor skillnad vilket är skönt så man behöver lära om helt och hållet.

Vi får se helt enkelt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!