onsdag 17 juni 2015

Glad för Mymlan

I början när jag planerade att det skulle bli valp detta år så pratade jag först och främst med en annan uppfödare än den jag till sist valde.

Jag tyckte om den uppfödaren så det var inte därför jag inte valde henne utanför att hennes valpar skulle komma så sent.

Jag är jätte nöjd med My och ångrar absolut inte mitt val men ibland har jag kikat in hos den andra uppfödaren för att kolla hur det går för henne och hennes tik.

Hon var i väg och parade nu i våras och idag när jag gick in och läste så hade de kollat och tyvärr blev det inga valpar. Synd om henne och de som väntar.

Jag kände mig väldigt osäker när jag bytte uppfödare i huvudet men i nu läget är jag väldigt glad för det. Jag hade blivit så fruktansvärt ledsen nu för det här hade ju inneburit att jag inte fått någon valp i år och jag vet inte hur nästa år ser ut. Det kanske inte hade passat att ha en valp som måste ut en gång i timmen då. 

Jag hade pratat med en till uppfödare som också ska få sina valpar i höst.
Hade jag haft tur hade jag säkert kunna få en av henne men då hade jag suttit som på nålar och fått försöka trixa fram  och tillbaks så jag tror att det blev bäst som det blev. 

Vi är så glada för våran Lilla My ! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!