onsdag 24 juni 2015

Krasch boom nr 2

För ett tag sen skrev jag om min mobil som gick sönder och att jag funderade på att köpa en ny.

Så gjorde jag och jag har varit så otroligt försiktig med den.
Jag köpte något extra glas att ha på skärmen som skulle spricka istället för skärmen om något hände.
Jag gick runt med mobilen i en stor vadderad plånbok och jag tecknade någon extra försäkring.
Beställde också ett fodral som skulle skydda men....

Innan fodralet kom så hände det som inte fick hända.
Jag stod på en parkering med My, Papi och en kasse matvaror och skulle visa något på mobilen när jag känner hur den börjar glida ur handen på mig.
Kan se mig själv och händelsen i slowmotion när jag bara "nOoOoOooooOoooo!"

Den landade på högra hörnet och...skärmen sprack, under skyddsglaset.
Maximal otur förmodligen.

Åkte upp direkt till NetoNet där jag köpt mobilen och lämnade in den.
2-3 veckor kommer jag nu  vara utan mobil.
De har inga lånemobiler heller så det var ju lite surt.

Sånt är livet och jag måste erkänna att jag längtar till den kommer tillbaks.
Man inser hur mycket man använder de där rackarns telefonerna till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!