måndag 29 juni 2015

Sommarprojekt

Jag håller på att virka rutorna till en flodhäst. Eller egentligen är det blommor jag virkar .
Såg nu att jag såklart har gjort lite fel men jag hoppas att det går bra ändå.
Jag virkar min flodhäst i vitt bomullsgarn och tror det är därför jag inte märkt att jag gjort fel.
Det är ju ingen skillnad i färg på de olika varven. 

Jag har försökt virka en sådan här flodhäst innan och har då använt olika garner och färger men då har det alltid spårat ur. När jag gjort 20 rutor så börjar plötsligt de nya rutorna bli större eller mindre än de andra och då tröttnar jag. 


Såhär ser flodhästen ut! Ni som känner mig vet att jag älskar flodhästar och den här är ju helt underbar. Mönstret finns att köpa på ravelry.

Hoppas att flodhästen blir klar denna gång och gärna innan september ! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!