torsdag 30 oktober 2014

Körkort - teoriprovet

Jag klarade det! Jag klarade det faktiskt! Jag kan inte tro det, jag kan verkligen inte få in det i mitt huvud.

Nu kommer det komma en lång text om hur allting gick till men det är kanske mest för att jag vill komma ihåg själv.

I måndags 27/10 klockan 9 åkte jag till teoriprovet. Då blev jag inte så nervös förrän jag var där. Känslan var nog ändå att jag skulle klara det för jag visste ju med mig att jag verkligen hade pluggat.

Jag åkte dit vid 9 för man skulle vara där en halvtimme innan men det visade sig att tiden som stod i smset var en halvtimme innan så jag var där en timme innan. Lite bitter över det var jag för då fick jag ju vänta massor mitt i nervösheten.

Men först skulle man fotas. Man fick gå in i ett fotobås och ta kortet själv. Kortet blev INTE bra men jag var så nervös så jag orkade inte ta om det. Min namnteckning blev inte heller bra. Sne o skakig.

Sen fick vi gå in salen där vi skulle sitta. Det fanns många datorer och många var redan upptagna när jag kom in. En stod i ett hörn, den hade nummer 14 och jag kommer ihåg att jag lite snabbt tänkte att jag gärna ville ha den OCH det fick jag.

Jag hade extra tid på provet för jag tänkte att det är lika bra i fall om att. När frågorna kom så fick jag lite panik. De var inte alls utformade som hemma och en del av  dem hade jag inte träffat på innan så vissa saker kunde jag inte. Jaha, då skulle jag kugga då. Jag gjorde mitt bästa och sen läste jag igenom vad jag hade svarat på alla frågor en gång och efter det skulle trycka på knappen. Rätta.

Det var jätte svårt att ta beslutet att trycka. Jag trodde då att jag verkligen skulle kugga så det tog emot men så tryckte jag. Då kom det upp en ruta det där det stod ungefär " Om du trycker på rätta nu kan du inte ångra dig, vill du fortsätta?"
Samma grej igen. Jätte svårt att bestämma mig men så snabb tryckte jag, På skärmen kommer det upp massa text och någonstans i mitten så står det Godkänd 
Jag bara stirrade på skärmen. En mörkhyad man jämte mig sneglar på min skärm och jag tror han säger Grattis.

Sen får jag tillbaks mitt leg och ett papper  av förhörsledaren eller vad man ska kalla henne och får lämna rummet. Jag traskar ut och börjar gå nerför trappan när jag kommer på att jag faktiskt inte vvet om jag får gå så jag går tillbaks och frågar två tjejer som nog är ganska exakt 18 om man fick gå. Det trodde de att man fick. Jag traskar ner för trappan och ringer J. Jag klarade det säger jag och börjar nästan gråta.

Jag skickar ett sms till min syster och säger att nu är jag klar. Ingenting om hur det har gått. Hon börjar ringa men jag svarar inte.
Jag går in på a6 och går runt  bland hyllorna. Tänker att jag ska köpa en grattis grej till mig själv men kommer inte på något jag vill ha. Sen kommer J och vi bestämmer oss för att äta. Det blev Mc Donalds för ingen annan mat dög ^^
När vi sitter o väntar på maten smsar jag min syster " Jag kuggade.."
Hon ringer direkt men jag svarar inte utan när det slutat ringa skickar jag  "INTE :D"
Hon ringer såklart direkt igen och denna gången svarad. ÅH VAD DU ÄR BRA säger hon och börjar nästan gråta och jag med! Igen!

Sen skulle jag till jobbet och efter det åkte vi hem till LN och jag hade köpt bakelser från Rosetten.

Kommer en del till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!