måndag 13 oktober 2014

Ny dag, nya andetag

Det känns bättre idag även om det fortfarande är lite oroligt där inne.
Jag tror det är min rädsla för att bli övergiven.
Sen våran bakgrund som spelar in med.

Men nu är det en ny dag och jag ska fokusera på saker som är viktiga för MIG.
I mitt "nya" liv med min "nya" familj, J.

Det som är viktigt för mig är ju att vi mår bra och att vi har ett fungerande liv.
Sen är mina drömmar viktiga och därför är det viktigt att jag jobbar på med mitt
körkort så att jag kan skaffa hund.
Det är ju bra av andra anledningar med men det är min största morot.

Så då blir det ju bra att jag ska köra idag.
Lite nervöst såklart men försöker tänka positivt.
Kör slingor nu vilket innebär att jag mer får köra själv
utan att hon kommenterar allt jag gör.
Det är jätte konstigt. Det är inte det att jag får köra självmant
som är konstigt för det har jag gjort med papi innan.
Utan det som är konstigt är att du kör utan att veta vad du ska och
du vet att hon testar dig. Man får ju följa skyltarna dit man ska men
tycker ändå det känns lite konstigt.

Men jag tänker att om jag bara tar det lugnt då kommer de gå bra.
Så jag ska försöka att vara lugn och fokuserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!