fredag 24 oktober 2014

Tranås

Som jag skrev i förra inlägget om hund så bestämde jag mig för att skapa mig en egen bild av hundrasen själv och sen bestämma mig för om det är rasen för mig / oss eller inte.

Jag har blivit medlem i belgar forum på fb och där skrev jag och bad folk att berätta hur en dag med deras belgare kunde se ut och så frågade jag även om någon av dem bodde i Jönköpingslän.

Då svarade en kvinna i från Tranås och berättade om hennes hund.
Jag skrev ett privat meddelande till henne och förklarade att jag ville skaffa en belgare och att jag aldrig hade träffat en och att jag gärna ville det.

Hon var väldigt snäll och sa att vi gärna fick träffa henne och hennes Whyakin.
Så igår satte sig J och jag i bilen och åkte till Tranås.
Efter lite vimsande mitt i centrum hittade vi tillslut rätt och vi gick hem till dem och blev bjudna på kaffe.


Och OJ vad fin Whyakin var!
Som en varg.
Jätte trevlig, snäll, busig och jag blev frälst.

J var lite mer tveksam.
De har ju vakten i sig och 
Whyakin hade tydligen morrat åt J en gång. 

Så nu tål det att fundera igen.
Och träffa fler belgare. 


Ungefär såhär såg Whyakin ut



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!