fredag 17 oktober 2014

Motgångar och framgångar

Jag blev medlem i ett hundforum för att fråga om folk kunde berätta lite om sina belgiska hundar och om de trodde att jag skulle  fixa att ha en.

Över det stora hela så tyckte folk att jag borde tänka om.

Många berättade om sina hundars dåliga egenskaper och jag började känna att "Oh nej " det här går aldrig.

Jag började återigen bläddra i hundböcker och läsa och fundera.
Det var ganska jobbigt känslomässigt. Inte så att jag mådde jätte dåligt men kände mig lite vilsen.
Hund har varit något jag muntrat upp mig själv när det varit tungt och nu kändes det som det inte skulle bli någon hund och jag var tillbaks på ruta noll.

Jag funderade mycket och tillslut bestämde jag mig för att maila uppfödaren jag har haft kontakt med. och det var nog det bästa jag gjort.
J fick mig till och med att kopiera en text som någon skrev i forumet som hade gjort mig extra osäker. Det kändes lite dumt att skicka det men jag fick ju svar på det jag ville och hon svarade bra.

Nu har jag bestämt mig för att inte fråga alla och inte lyssna på alla utan att träffa hundrasen i egenhög person och att prata med uppfödaren om jag har några frågor och sedan efter det bestämma om det blir den rasen eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!