tisdag 18 februari 2014

Billig god mat

Just nu har jag ju inte sådär jätte fett med pengar.
I själva verket har jag typ 50 kroner på mitt konto.
Men det går ingen nöd på mig för jag har mat hemma,
sparar de sista slantarna till när jag behöver mjölk och dylikt.

Om man anstränger sig och inte är alltför kräsen så kan man göra
billig god mat. Med anstränger sig menar jag att man kollar runt efter billig
mat och hittar bra enkla recept som inte kräver så mycket.

Idag gjorde jag svampsoppa.
Champinjonerna var jätte billiga på ICA.
Ett paket för 10 kr!
Soppan gjorde jag på vatten, buljong, grädde och lite salt.
Och så svampen då, som jag mixade.
Jag tycker den blev jätte god och soppan kostade alltså runt
10 kr för resten av sakerna hade jag ju hemma,
Gjorde inte åt all svamp så riktigt 10 kr blev det ju inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!