tisdag 18 februari 2014

Matlåda

Kom på att imorgon måste jag ha med mig matlåda till jobbet.
Åh, nej!

Vi har utökat min tid så jag jobbar lite mer på onsdagar nu.
Jag tror jag är uppe i 10 h i veckan nu.
Herregud vad lite fast mycket för mig!

Åter till matlåde- problemet.
Jag har kommit långt med många av mina svårigheter men
det där med mat är fortfarande lite känsligt.
Man kan köpa mat där vilket på ett sätt hade varit en lösning men
också ett problem (tänk om jag inte tycker om maten?)
Jag har i vilket fall inte råd med det så jag ska ha med egen matlåda
och sitta någon annanstans än resturangen.

Matlådan har ganska många krav, det måste vara mat som :

  1. är lätt äten. 
  2. jag kan stå för. Inte typ, blodpudding. I alla fall inte första dagen. Vegetariskt eller inte?
  3. Viktigt att den är mättande så att jag blir hyfsat mätt även om jag inte klarar av att äta så
    mycket där. Får ju inte bli svimmig.
  4. Inte för mycket vitlök....
Det finns säkert fler saker jag kommer att komma på som måste stämma.
Jag funderar just nu på en vegetarisk lasagne men den kanske innehåller för mycket vitlök eller
tortelini. 

Brukar ni kommentera/granska andras mat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!