torsdag 20 februari 2014

Får väl nästan skylla mig själv

Jobbet igår gick faktiskt bra.
Min första arbetsuppgift på den nya delen av jobbet blev att
fixa en träbänk. Tvätta, sandpappra och olja in.
Passade mig perfekt för sådant  tycker jag är kul.
Eller det passade perfekt förutom att det var lite för fysiskt ansträngande
för min kropp. Jag blev svettig o yr av att ta i så fick sätta mig och vila
hela tiden men jag sa inget.

Idag så har förkylningen nästan blivit värre.
Den har gått ner i halsen så jag hostar o grejar.
Typiskt, ville verkligen bli frisk till helgen så jag kan göra alla
grejer som jag och J planerat att vi ska göra när han kommer hem.
Inte kan jag ta det lugnt idag heller för har skjutit på allt jag skulle
göra till han kom hem så det måste jag göra idag.
Jag trodde verkligen jag skulle vara bättre och inte sämre idag.
Aja, det är som det är.
Jag får försöka göra det bästa av det, annars blir jag bara ledsen.
Har proppat mig full med vitaminer nu och ska äta soppa till frukost.
Det är bra för halsen så  blir kanske perfekt!

Hur har ni det en Torsdags morgon som denna? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!