måndag 24 februari 2014

Mobiltelfon

Som jag skrev i förra inlägget så funderar jag på att köpa en ny mobil.
Det är något jag egentligen inte vill utav olika anledningar.
En anledning är ju såklart att det är så dyrt och jag har inte så fett med pengar.
Men den största anledningen till att jag inte vill byta är för att min mobil är min vän.
Det låter säkert jätte dumt men för det är bara en pryl men den följer med mig varje
dag och fyller många funktioner.
Detta gör också att jag har höga krav på den mobilen jag köper ( om jag köper någon )
eftersom den måste klara av allt det där som jag använder mobilen till.
Sen är det svårt med beslutet att köpa ny mobil.
Det är ju alltid så att när man väl bestämt sig så kommer det en ny som är mycket bättre
och den mobil man köpt blir många kronor billigare.
Så är det ju alltid så det får man räkna med.

Min mobil som jag har nu har jag haft i ca 3 år.
Den var väldigt dyr när jag köpte den så när jag räknade på det har jag betalt ungefär
166 kr i månaden. Jag hade hoppats på att det skulle vara en mindre siffra.
Det dumma är att den har börjat krångla.
Den låser sig ofta och en del funktioner har börjat strula.
Jag kan tillexempel inte längre förlita mig på larmet eftersom det inte alltid ringer även att det ska.
Ibland när det ringer eller jag får sms låter den inte heller.
Ibland är det precis att jag hinner svara när det ringer för det tar lång tid för den att visa själva
svara i telefon skärmen.
Tangentbordet krånglar ibland ( läs: ganska ofta )
Så fort man ska använda den brukar fel skärmen komma upp och så får man vänta ett tag och
sen ramlar allting in.
Det är många saker men jag tänker att jag kanske kan stå ut.
Men J tyckte i så fall att jag ska ha med två mobiler med mig jämt för tänk om jag skulle råka ut för en
olycka och måste ringa 112. Då måste jag först vänta på att mobilen låser sig och i värsta fall måste starta om sig innan jag kan använda den. Sen kanske inte knappsatsen funkar utan att jag måste krångla med den.
Det är ju inte så himla bra.

Om jag nu bestämmer mig för att köpa en så blir det nog en Xperia Z1.
Det verkar som att den är  bra men sånt är ju så svårt att veta.
Jag tror att den kommer klara det jag vill att den ska klara i alla fall.
Den kan nog mer än jag behöver men i så fall kanske jag lär mig något nytt.
Så vad tror ni? En bra mobil till mig?
Eller ska jag avstå/vänta?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!