tisdag 18 februari 2014

Jobbiga ögon

Under vintern i år har jag haft problem med ögonen.
Det började med att jag fick ögoninflammation.
I vanliga fall går ju det över av sig själv men ibland kan man behöva medicin för det.
Så var det för mig, efter två veckor utan att det hade gått över fick jag gå till
vårdcentralen och skaffa ögondroppar.
Efter ett tag gick det över.
Medans jag hade ögoninflammation fick jag problem med ögonlocket med.
Det blev torrt och rött och sprack ibland när det var som värst.
Jag antar att det här är eksem.
Jag smorde in det och det blev lite bättre men inte helt bra.

Sen fick jag ögoninflammation igen.
Denna gången fick jag har 2 omgångar med ögondroppar på raken för att det
skulle ge med sig.
Det eksem liknande på ögonen blev värre igen och vecket under ögat började bli
irriterat.

Nu när jag är så förkyld som jag är så har jag lite symtom av ögoninflammation.
Mycket intorkad ögongegga när jag vaknar och eksemen blir värre igen.
Jag smörjer och smörjer men känns faktiskt inte som det gör någon nytta.
Så nu funderar jag på att gå till vårdcentralen.
Tar det när jag inte är förkyld längre dock.

Har någon varit med om något liknande eller har någon något tips.
Vore jätte tacksam.
Vill bara bli av med det eller att det ska bli bättre.



Här kommer en mindre smickrande bild på mig

Här ser man det irriterade vecket under ögat och
man ser också att det är torrt och irriterat på ögonlocket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!