tisdag 11 augusti 2015

An honest liar

Igår kände jag inte för att sova utan istället började jag kolla på "An honest liar"
Det är en dokumentär som handlar om att motbevisa att det går att göra övernaturliga saker.

Det är "the amizing Randi" som "driver" själva motbeviset eller hur man ska säga.
Han har själv jobbat som trollkonstnär och lurat folk och insåg vilken påverkan det gjorde på andra människors liv. Han insåg också faran med att folk tror på sådant här så starkt.
Därför ville han öppna upp folks ögon.

Jag tycker verkligen den här dokumentären var intressant men jag hade gärna sett lite mer av HUR de gör för att lura folk.

Men jag tycker den är värd att se och om ni vill se den så finns den på SVT play HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!