tisdag 18 augusti 2015

Dagens kurs

Nu är dagens kurs avklarad. Alltid lika skönt när det är över.
Inte det att jag inte tycker det är kul för det är det verkligen.
Men det är så utmanande för mig så jag drar mig alltid för det innan.
Lite som med träning. Alltid skönare efter åt.

Min tanke är dock att jag verkligen ska utsätta mig för det här nu
i oändlighet tills jag är så van vid det att det inte är jobbig längre.
Jag börjar med en kurs nu sen kanske man kan köra två samtidigt?
Vi får se!

Vi fick lite knep på hur vi ska göra när hon tappar fokus från oss.
Att lugga henne lite i pälsen och berömma när hon tittar på oss
och om hon gör något hon inte får så ska man hålla kvar henne i pälsen till
hon lugnar sig och berömma.
Jag har lite svårt för det där.
Det gör ju inte så ont när man luggar henne men hon piper ofta till.
Jag brukar använda ett finger och peta på henne när hon inte lyssnar men
det struntar hon i nu så ska testa och lugga henne lite och se.
Rädd att förstöra hennes förtroende för mig :(
Men ska testa och se hur det känns.

En annan sak är att jag ska försöka vara lite lugnare när jag kallar på henne och så.
När vi hade valpkursen så skulle man vara så rolig och jag har nog gått lite överstyr med det.
Haha.
Så ska försöka tona ner en aning.

Ska göra egna leksaker med för idag fick vi låna en hemgjord leksak av en tjej och den tyckte My
var jätte rolig även där på kursen.

Öva öva öva öva :D

1 kommentar:

  1. <3 !!

    Vi kan göra leksaker tillsammans nån dag??? :D Det är faktiskt kul, typ kampflätor i fleece eller nåt??! ^^

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!